RECENZE: Kill Ritual - The Serpentine Ritual

Steven Rice – kytara
Josh Gibson – zpěv
Wayne DeVecchi – bicí
Roberto Proietti – kytara
Danyael Williams – baskytara

The Serpentine Ritual (2012)

Kapelu založili ke konci roku 2010 kytarista Steven Rice a bubeník Wayne DeVecchi a to po odchodu ze skupiny IMAGIKA. Zverbovali Roberta z ELDRITCH a Danyaela z DARK ANGEL a za mikrofon si pak stoupl Josh Gibson, čímž vznikla kompletní sestava. Je tedy jasné, že debut The Serpentine Ritual nesplácali žádní amatéři, ale profíci pohybující se několik let po metalové scéně. Album vzniklo ve švédském studiu pod dohledem kytaristy KING DIAMOND Andyho La Rocque, a na mně nyní je, abych vám řekl svůj názor na dílo zkušených metalových bojovníků.

Po hudební stránce je z alba cítit zkušenost a technická úroveň každého člena kapely, což funguje samostatně, ale i jako celek. Nejvíce rozpoznatelné to je u kytar, o čemž přesvědčí hned úvodní skladba The Serpentine Ritual. Deska se nese v trochu pomalejším a melodičtějším thrashovém tempu s přechody do větších rychlostí a v kombinaci se silnými kytarovými riffy vytváří skvělý zážitek. Bohužel mám ale pocit, že především v druhé polovině stopáže, ztrácí kapela jakoby dech a songy se točí v kruhu. Podobné riffy, melodie, tempo. Téměř stejná rovnice, která pro hodinu trvající album není zcela ideální. Ovšem pokud si pustíte písně samostatně, pak vás dokážou velmi rychle vtáhnout. Příkladem budiž Ambush nebo My Neighborhood.

Zpěvák Josh Gibson je sám o sobě zajímavá osobnost. Svým vokálem patřícím do kategorie klasického metalu osmdesátých let dodává skladbám trochu nostalgickou duši, ale pořád si na něj ne a ne zvyknout. Což je bez pochyby zapříčiněno tím, že mám raději trochu jiný projev typický pro modernější metal. K tomu mi někoho šíleně připomíná, jenže si nemůžu vybavit koho. Tento fakt zmiňuji proto, že pokud nad něčím takovým přemýšlíte celou desku, pak vám to vždy pokazí prožitek z hudby. Každopádně mají KILL RITUAL ve svém čele zpěváka s vynikajícím hlasem a aurou, která bude na koncertech fungovat velmi zajímavě. Svými hlasivkami mě nejvíce odrovnal v songu Coat Of Blood, stejně jako celá kapela. Osmiminutová thrashová balada vlastně nabídne vše, co KILL RITUAL umí. A že toho není málo.

Toto album a následná snaha napsat recenzi, to pro mne představuje skutečný oříšek, což je jistě poznat na výše napsaných řádcích. Proto přestanu konstruovat něco, co by nikomu nepomohlo, a pokusím se o konečné resumé. Ve skladbách debutové desky KILL RITUAL jsou hodně cítit vlivy kapel, ve kterých členové působili, ale také jejich dalších uskupení jako JUDAS PRIEST, TESTAMENT nebo KING DIAMOND. Hudba této pětice je syntézou mezi thrash metalem, power metalem a snad i trochou NWOBHM, o čemž jsem si myslel, že nejde snad ani spojit dohromady. Chyba lávky, jde, záleží pouze na tom, jestli se vám výsledek bude líbit. Mě osobně tak úplně nesedl s výjimkou několika málo skladeb. Nicméně dokáži ocenit kvality nahrávky i samotné kapely a bylo by dost nefér, kdybych to nepřiznal. Patříte-li mezi fanoušky klasičtějšího metalu někdy z přelomu 80. a 90. let, pak KILL RITUAL dokáží naplnit toužebná přání vašeho sluchu. Hlavně díky tomu, že věcem starým dávají novou modernější tvář.

HODNOCENÍ: 8/10